Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

2011/2012 O EWALUACJI DLA RODZICÓW - WNIOSKI

Utworzono dnia 23.09.2015

Zbadana została współpraca z rodzicami, z organizacjami i instytucjami, uczestnictwo
i inicjowanie projektów edukacyjnych oraz promowanie szkoły w środowisku lokalnym.

 

Współpraca z rodzicami:

 

- szkoła organizuje comiesięczne spotkania z rodzicami, na których informuje
o osiągnięciach i problemach, uwzględnia opinie i uwagi rodziców, konsultuje plany
i przedsięwzięcia. Główną tematyką zebrań są wyniki w nauce i zachowanie uczniów, plany działań pozalekcyjnych, bieżące problemy w zespołach klasowych oraz pogadanki wychowawcze.

 

- Ustalono, że niezadowalająca jest frekwencja rodziców, zwłaszcza tych, których dzieci sprawiają problemy wychowawcze i mają trudności w nauce, mimo licznych działań motywujących – urozmaicone formy spotkań, zaproszenia pisemne na spotkania, rozmowy telefoniczne.

 

W zakresie współpracy z instytucjami i organizacjami szkoła jest placówką aktywną i otwartą na środowisko lokalne. Współpracuje regularnie z Poradnią PP, Strażą Pożarną, OPS, PCK
 i LOP oraz Policją. Korzysta z działalności szkoleniowej tych placówek oraz różnych form pomocy rodzinom potrzebujących uczniów. Organizuje spotkania z przedstawicielami instytucji, zbiórki żywności i darów, konkursy, festyny, szkolenia. W szczególnych przypadkach zwraca się o pomoc do kuratorów sądowych oraz Wydziału Rodzinnego Sądu Rejonowego we Wrześni.

 

W tym roku szkolnym Zespół Szkół uczestniczył w projektach zewnętrznych: „Zagrajmy
o sukces” i „Specjalistyczne zajęcia dla uczniów z trudnościami w uczeniu się oraz
dla uczniów zdolnych”. W ramach projektów uczniowie odbywali liczne zajęcia pozalekcyjne, uczestniczyli w wyjazdach i zajęciach sportowych, rewalidacyjnych, korekcyjno – kompensacyjnych, logopedycznych. Szkoła i uczniowie pozyskali sponsorowany przez fundusze unijne sprzęt i pomoce naukowe. Ponadto realizowane były projekty wewnątrzszkolne w Gimnazjum,

 

Promocja szkoły: udział uczniów w konkursach i olimpiadach, prezentacje projektów edukacyjnych, artykuły w prasie lokalnej, funkcjonowanie strony szkolnej w Internecie.

 

 

 

WYMAGANIE 3.2  Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów.

 

Informacje o losach absolwentów są systematycznie gromadzone i aktualizowane,  służą głownie rozeznaniu w możliwościach naszych uczniów, określeniu preferowanych przez nich placówek ponadgimnazjalnych, zorganizowaniu kontaktu między uczniami klasy III Gimnazjum a starszymi kolegami uczącymi się w danej szkole.

 

 Na ogół absolwenci Gimnazjum dostają się do szkół pierwszego wyboru. Świadczy to o właściwym określeniu swoich możliwości przez uczniów, czyli skuteczności działań
z zakresu preorientacji zawodowej. Byli uczniowie ZS utrzymują kontakt z młodszymi kolegami oraz z nauczycielami, odwiedzają placówkę, dzielą się swoimi wrażeniami
z nowych szkół i uczestniczą w zajęciach preorientacji zawodowej.

 

WYMAGANIE 3.3.Promowana jest wartość edukacji.

 

Szkoła prezentuje i upowszechnia informacje o swoich działaniach w formie strony internetowej oraz artykułów w prasie lokalnej. Przekazywane są wyniki konkursów, informacje o osiągnięciach i sukcesach naukowych i sportowych, o działaniach edukacyjnych i integracyjnych.

 

WYMAGANIE 3.4. Rodzice są partnerami szkoły.

 

Szkoła pozyskuje opinie rodziców na temat pracy w formie wniosków ze spotkań klasowych oraz bezpośrednich, indywidualnych kontaktów rodziców z wychowawcami, nauczycielami przedmiotowymi i dyrektorem. Ze względu na niewielką liczebność uczniów możliwe jest otwarte działanie  - dostępność nauczycieli i dyrektora w każdej sytuacji niepokojącej rodzica. Poza bezpośrednimi kontaktami rodzice wykorzystują możliwość kontaktów telefonicznych, sms, za pośrednictwem Internetu.

 

Z przeprowadzonych badań wynika, że rodzice biorą udział w życiu klas nauczania wczesnoszkolnego: pomagają w organizacji imprez i wyjazdów oraz w opiece nad uczniami, sponsorują nagrody. W klasach starszych stopniowo oddają inicjatywę dzieciom, okazjonalnie oferując wsparcie.

 

Szkoła wspomaga rodziców w wychowaniu dzieci poprzez doradztwo edukacyjne, pogadanki wychowawcze i prelekcje dotyczące ważnych aspektów życia uczniów (profilaktyka uzależnień, agresja, sekty, itp.). ponadto duży nacisk kładzie się na kontakty indywidualne.

 

WNIOSKI

 

  1. Uaktywnienie Rady Rodziców.

 

  1. Motywowanie rodziców do aktywnej współpracy.

 

  1. Podejmowanie działań nakłaniających rodziców do uczestnictwa w dialogu na temat funkcjonowania szkoły.

 

 

Zbadana została współpraca z rodzicami, z organizacjami i instytucjami, uczestnictwo
i inicjowanie projektów edukacyjnych oraz promowanie szkoły w środowisku lokalnym.

Współpraca z rodzicami:

- szkoła organizuje comiesięczne spotkania z rodzicami, na których informuje
o osiągnięciach i problemach, uwzględnia opinie i uwagi rodziców, konsultuje plany
i przedsięwzięcia. Główną tematyką zebrań są wyniki w nauce i zachowanie uczniów, plany działań pozalekcyjnych, bieżące problemy w zespołach klasowych oraz pogadanki wychowawcze.

- Ustalono, że niezadowalająca jest frekwencja rodziców, zwłaszcza tych, których dzieci sprawiają problemy wychowawcze i mają trudności w nauce, mimo licznych działań motywujących – urozmaicone formy spotkań, zaproszenia pisemne na spotkania, rozmowy telefoniczne.

W zakresie współpracy z instytucjami i organizacjami szkoła jest placówką aktywną i otwartą na środowisko lokalne. Współpracuje regularnie z Poradnią PP, Strażą Pożarną, OPS, PCK
 i LOP oraz Policją. Korzysta z działalności szkoleniowej tych placówek oraz różnych form pomocy rodzinom potrzebujących uczniów. Organizuje spotkania z przedstawicielami instytucji, zbiórki żywności i darów, konkursy, festyny, szkolenia. W szczególnych przypadkach zwraca się o pomoc do kuratorów sądowych oraz Wydziału Rodzinnego Sądu Rejonowego we Wrześni.

W tym roku szkolnym Zespół Szkół uczestniczył w projektach zewnętrznych: „Zagrajmy
o sukces” i „Specjalistyczne zajęcia dla uczniów z trudnościami w uczeniu się oraz
dla uczniów zdolnych”. W ramach projektów uczniowie odbywali liczne zajęcia pozalekcyjne, uczestniczyli w wyjazdach i zajęciach sportowych, rewalidacyjnych, korekcyjno – kompensacyjnych, logopedycznych. Szkoła i uczniowie pozyskali sponsorowany przez fundusze unijne sprzęt i pomoce naukowe. Ponadto realizowane były projekty wewnątrzszkolne w Gimnazjum,

Promocja szkoły: udział uczniów w konkursach i olimpiadach, prezentacje projektów edukacyjnych, artykuły w prasie lokalnej, funkcjonowanie strony szkolnej w Internecie.

 

WYMAGANIE 3.2  Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów.

Informacje o losach absolwentów są systematycznie gromadzone i aktualizowane,  służą głownie rozeznaniu w możliwościach naszych uczniów, określeniu preferowanych przez nich placówek ponadgimnazjalnych, zorganizowaniu kontaktu między uczniami klasy III Gimnazjum a starszymi kolegami uczącymi się w danej szkole.

 Na ogół absolwenci Gimnazjum dostają się do szkół pierwszego wyboru. Świadczy to o właściwym określeniu swoich możliwości przez uczniów, czyli skuteczności działań
z zakresu preorientacji zawodowej. Byli uczniowie ZS utrzymują kontakt z młodszymi kolegami oraz z nauczycielami, odwiedzają placówkę, dzielą się swoimi wrażeniami
z nowych szkół i uczestniczą w zajęciach preorientacji zawodowej.

WYMAGANIE 3.3.Promowana jest wartość edukacji.

Szkoła prezentuje i upowszechnia informacje o swoich działaniach w formie strony internetowej oraz artykułów w prasie lokalnej. Przekazywane są wyniki konkursów, informacje o osiągnięciach i sukcesach naukowych i sportowych, o działaniach edukacyjnych i integracyjnych.

WYMAGANIE 3.4. Rodzice są partnerami szkoły.

Szkoła pozyskuje opinie rodziców na temat pracy w formie wniosków ze spotkań klasowych oraz bezpośrednich, indywidualnych kontaktów rodziców z wychowawcami, nauczycielami przedmiotowymi i dyrektorem. Ze względu na niewielką liczebność uczniów możliwe jest otwarte działanie  - dostępność nauczycieli i dyrektora w każdej sytuacji niepokojącej rodzica. Poza bezpośrednimi kontaktami rodzice wykorzystują możliwość kontaktów telefonicznych, sms, za pośrednictwem Internetu.

Z przeprowadzonych badań wynika, że rodzice biorą udział w życiu klas nauczania wczesnoszkolnego: pomagają w organizacji imprez i wyjazdów oraz w opiece nad uczniami, sponsorują nagrody. W klasach starszych stopniowo oddają inicjatywę dzieciom, okazjonalnie oferując wsparcie.

Szkoła wspomaga rodziców w wychowaniu dzieci poprzez doradztwo edukacyjne, pogadanki wychowawcze i prelekcje dotyczące ważnych aspektów życia uczniów (profilaktyka uzależnień, agresja, sekty, itp.). ponadto duży nacisk kładzie się na kontakty indywidualne.

WNIOSKI

  1. Uaktywnienie Rady Rodziców.
  2. Motywowanie rodziców do aktywnej współpracy.
  3. Podejmowanie działań nakłaniających rodziców do uczestnictwa w dialogu na temat funkcjonowania szkoły.

Sprawdź stan powietrza w Brzeźnie

Uczeń z pasją - projekt

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny

FACEBOOK SP BRZEŹNO